Kuinka kaikki alkoi - sivu 2
 
Pentti alkoi 17-vuotiaana seurustella vuotta vanhemman koulukaverinsa Marja-Leena Liimataisen kanssa, jolla oli jo auton ajokortti. Yhtälö oli toimiva, sillä Pentin hoitaessa kisailut Marna ajoi kisamatkat Suomessa. Tässä vaiheessa hän tuskin vielä tiesi, että tulisi tekemään sitä seuraavat 11 vuotta. Pentin käsittämättömän hyvä onni jatkui kun siirryttiin vuoteen 1969.  
"Tosissani uskoin olevani ylivertainen kuski, mutta totuus
kyllä oli siinä
TD kakkosessa."
Euroopan vanhin Yamahan maahantuoja Arwidson sai kaksi kappaletta tehtaan uusimpia TD 2 -tuotantokilpapyöriä. Pentti sai toisen pyöristä, sillä hän oli noussut kilpakoneluokkaan. Imatralla hän saavuttikin ensimmäiset MM-pisteensä,
kun hän oli seitsemäs kaksipuolikkaissa. ”Länsivuoren Tepi on aina muistanut
irvailla mekaanikkoveljeni Pertin näyttötaulun kehotusta viimeisillä kierroksilla ”AJA”, no hyvä neuvohan se oli, ajoin pisteille.”
”Syksyllä Pyynikin kisassa, jossa Jack Lindh menehtyi, pesin sitten koko kansainvälisen porukan ja Jarnon sekä Tepin siinä sivussa. Tosissani uskoin olevani ylivertainen kuski, mutta totuus kyllä oli siinä TD kakkosessa, se oli todella mahtava kone ja aivan ylivoimainen muihin senaikaisiin vehkeisiin verrattuna.
Tepi ajoi TD 1C -versiolla ja Jarnolla oli katuvehkeestä kotikonstein rakennettu
raaseri, nyt sen voin jo minäkin tunnustaa.”
Joka tapauksessa kansainvälinen
uraputki oli auennut Pentille.
Copyright 2007 © Pentti Korhonen Seuraava sivu >